Vinst!

I kväll har vi varit på kvällstävlingarna på Sundsvallsfältrittklubb, väldigt trevligt.  Det var Elke och jag som tävlade igen. 

Våran första klass var en debut i Msv c. Elke var lite spänd här, men skötte sig bra. Tyvärr endel missar pga detta. Jag vet att hon kan såå mkt bättre. Dock trodde jag att vi skulle få ännu sämre poäng, men vi fick faktiskt drygt 59%. Ändå helt O.K debut om man tänker på alla missar. Elke behöver lite mer rutin i den här klassen, men sen blir hon farlig. 😜

Andra klassen var en LA. Här var hon mer avspänd och kändes riktigt fin! Fick många fina siffror, men så rider jag fel...igen, på samma ställe! Vad är det för fel?!

Som tur var vann vi ändå den här gången. Drygt 64% med felridning och en fel fattning bla. Har ännu inte fått till en fullträff och det finns mer att träna och utveckla, men vilken ponny hon är! 

(null) (null)

(null)

Nu har inte jag någon fler tävling inplanerad med Elke just nu. Mirre ska tävla henne i början av juni. Jag fortsätter att träna henne hemma så får vi se hur det blir. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0