Äntligen!

Idag har jag ridit, första gången på en vecka. Eftersom jag fick antibiotika i fredags, så är hostan nu mkt bättre och jag känner mig mkt piggare. 

Mirre håller nu på att trimma igång Sune inför nästa helgs tävlingar med honom. De startar Msv b på lördag och står som första reserv till Msv a. På söndag startar de en st Georg. 

Eftersom jag nu är igång och rider igen, så tar jag Janne. Red ett lösgörande pass idag med mkt övergångar och skänkelvikningar. Han kändes riktigt fin, även om han biter lite fast emellanåt, men det är styrka som fattas. Då kommer han bli jämnare. 

Mirre har även bestämt att hon skippar tävlingen med Janne och startar vinterträningen redan nu. Ett klokt beslut tycker jag. Hon vet att han är en häst för framtiden, men han behöver bli starkare. Mkt starkare! Tanken var att hon skulle debutera Msv c och jag tror de säkert skulle ha satt ett kval, men Mirre vill rida på mer än så. Hon vill gå ut och känna att "detta är lätt för Janne" och göra det på bra procent! 

Så målet är att i mars debutera Msv c, på ett bra sätt. Senare under säsongen även debutera Msv b. 

(null)
Så fin denna häst och han kommer bli så bra med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0