Dåliga tänder

Idag har jag varit på kliniken med Sune för att kolla tänderna. 

Sune har, under senare delen av vintern, tappat i hull och muskler. Han har verkligen blivit gammal i kroppen. Inte roligt att se, när han har varit som ett muskelpaket och var fin i kroppen i höstas. 

Det visade sig idag att hans tänder är sämre än vad jag kunde ana. Att framtänderna är slitna visste jag ( han är ju krubbbitare), men att övriga tänder var så nerslitna, trodde jag inte. Veterinären kunde endast raspa lite på en tand där det var en liten hake. 

Nu ska jag ösa på honom med blötlagt foder och olja, dessutom får han så mkt hö han kan äta på kvällen. Det blir återbesök om två månader och då bör han har lagt på sig. 

Jag blir så ledsen när jag ser hur han ser ut nu. 😔 Jag hoppas verkligen att detta hjälper, men frågan är ju hur länge han har tänder att tugga med...

Han är ju fortfarande fin att rida, visst är han lite segare och stelare men det är inte så konstigt. Tyvärr kan man ju inte göra ngt om tänderna blir dålig...jag vet ju det, men fy så jobbigt att bara tänka tanken😢

Nu ska jag göra allt jag kan! ❤️
(null)
Så här fin var han i augusti i fjol. Det är han inte nu kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0