Kallt!

Vi är ju inte vana ngn kyla denna vinter, så när det är -14 grader, då är det kallt! 

Nu är det skit underlag överallt! Det går inte ens att vara på ängen. Ridbanan är isig, men igår tömkörde jag Janne och longerade Sune där. Det går i skritt och trav. 

(null)

Janne var väldigt lugn och avslappnad och jobbade bra i en lång och låg form. Desto piggare var han i hagen sen. Han galopperade runt och busade😱Film finns på min Insta: @lizettepadellaro 
Det är is i hela hagen! 

Idag tar jag med honom upp till ridhuset, så får Mirre rida honom där. Tror jag longerar lite först....

Förra veckan tränade hon för Issa via Ridesum. Tyvärr var bildkvalitén inte så bra, men Issa kunde hjälpa henne bra ändå och ge verktyg de kan jobba på med. Nästa gång ska vi testa att köra via Whats up i stället. 

Det är verkligen jätte tråkigt att underlaget är så här nu. Har aldrig varit med om detta. Förr har det kunnat vara isigt under en period, men inte hela vintern! Vi håller igång hästarna så gott det går, mkt tömkörning. Det blir inte så mkt " riktig ridning", men det är inte så mkt att göra ngt åt. 

Mirre kommer inte att göra årsdebut förrän i maj.  Ingen idé att starta när hon inte kan rida riktigt hemma. Hon jobbar på med Janne så gott det går och även om det inte går i den takt som hon tänkt, så utvecklas han ändå sakta framåt. Han är mjuk och fin att rida och jag tycker att han lagt på sig lite muskler. Kanske är det ngn mening med detta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0