Det blev vinter

(null)

Helt plötsligt blev det vinter igen. Har väl kommit ca en dm med blötsnö. Tyvärr är det fortfarande blankis under snön, men det märks att hästarna ändå känner att de kan röra sig mer i hagen. I går sprang och busade alla tre. 

Jag kunde rida Sune på ängen igår. Det gick helt O. K. Janne tog jag med mig upp till Ånge, så Mirre kunde rida där. Nu lastar jag honom själv utan problem. Han är en så snäll häst! 

Janne såg väldigt fin ut när Mirre red och hon fick igång honom ett snäpp till. De red även lite rörelser. Annars är fokus framåt och rakriktning! I slutet av varje pass stretchar Mirre honom ( uppsuttet) och han har verkligen blivit duktig på det. Han sänker och sträcker ut halsen ordentligt. 

Idag tog vi med honom till lilla ridhuset, där jag tömkörde. Han är riktigt fin att tömköra. Vi jobbar mkt med bommar då. 

I morgon och på söndag är det dax för Jeanna träning. Det blir första gången Mirre tränar med Janne för henne. Ska bli roligt att höra vad hon tycker och att se hur det går. Jeanna brukar vara bra på att få fram hästarna. Mirre har tränat för Jeanna förut med Sune och Elke och alltid varit nöjd. 

(null)
Elke och Mirre på Jeanna träning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0