Fina Elke

Denna vecka är Elke tömkörd två pass, ett med bommar och idag har jag ridit ( över bommar). 

Hon känns så himla fin nu. Mycket jämnare och mer liksidig. Jag kan nog säga att hon är som när jag tävlade henne😁 Jag red öppnor, slutor, enkla byten och förvänd galopp. Är noga med att hon ska vara rund och ihop i formen. Får passa henne ibland så hon inte kryper upp lite med nacken, men överlag känns hon så fin! 

Idag har det varit mer " Elke väder" också😝 Även om det var en och annan fluga som irriterade runt huvudet. Hon är väldigt känslig för sånt och skulle nog mer än gärna jobbas i ridhus varje dag om hon slapp alla kusar😜 

I morgon kommer Elkes ägare och ska rida henne, blir roligt att höra vad de tycker. 

(null)
Bild från Njurunda i fjol, där vi kom 2:a i La och Msv c. Hennes andra Msv c och vi fick drygt 65%. Hade vi inte haft ett avbrott i förvända, hade vi vunnit!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0