Janne-inte bra

Som jag skrivit tidigare vilade Janne fem dagar under studentveckan. När Mirre skulle igång med honom igen var det ngt som inte kändes riktigt O.K. Han var inte halt i skritt och trav, men lite ojämn i övergången galopp-trav. Han fick vila ytterligare en vecka, då vi misstänkte att han gjort ngt i hagen ( detta kom ju efter vila). 

I går skulle Mirre känna på honom igen och nu är han riktigt halt i traven! Vi funderade, kanske en hovböld?! Av erfarenhet vet jag att dessa kan vara väldigt luriga. Till saken hör att han är fin i benen. Ingen värme, svullnad eller puls. 

Hovslagaren var här igår kväll och klämde igen alla hovarna och det var endast en liiiten reaktion på höger bak vid yttre trakten, men vi kunde inte se ngt. Jag tycker reaktionen var för liten med tanke på hur oren han var i trav. 

Mirre testade longera idag igen och han är väldigt ovillig och inte ren, så jag ringde kliniken och fick tid på fredag. Skönt att få kolla då det har blivit värre och han faktiskt har märkbart ont. 

Så himla tråkigt. Mirre som skulle igång och träna igen och dessutom är de anmäld till en tävling i början av augusti! Vi får väl se på fredag, hur det blir! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0