Janne- klinikbesök

Idag var jag alltså in med Janne på kliniken för att kolla upp hans mystiska hälta.

Det började med en ojämnhet efter en veckas vila ( när Mirre tog studenten). Han fick vila ytterligare en vecka, då vi på en gång misstänkte att han gjort sig ngt i hagen. Då Mirre testade att rida efter dessa två veckor var han riktigt halt! Jag ringde då kliniken och fick tid idag. Under veckan har han skotts om. Jag testade även att longera honom igår och hade då svårt att se om det var ngt, kanske lite....

I dag var jag in med honom och veterinären kunde efter skritt och trav på rakt och böjt spår, se ngt väldigt lite på höger fram. Han visade egentligen inget på böjning och han ömmade inget. Böjde högt och lågt på båda fram. Jag kunde bara hålla med och vi bestämde att skritta en vecka först, för att se om det blir sämre eller bättre. Är det bra, är det bara att öka på, annars får vi åka in igen. 

Känns som ett bra beslut, när han ändå var bra nu. Han har säkerligen farit fram i hagen och gjort sig ngt. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0