Issa träning

Igår kväll for jag och Mirre med Janne, ut på Alnö för Issa träning. Vi hört till på fam Cristmanssons fina gård. 

Det var länge sedan Mirre tränade för Issa ( förutom en digital träning för flera veckor sedan), så det var spännande att se och höra. Dessutom har ju Mirre inte kunnat rida så mkt förren nu sista två veckorna, då vi började rida på banan här hemma. Janne har ändå rört sig regelbundet med mkt tömkörning, så han har ändå känts fin när Mirre har ridit. Jag tycker faktiskt att han lagt på sig lite muskler också. 😊
Träningen gick jätte bra! Jag har nog aldrig sett Janne trava så fint! I galoppen var han också jätte bra. Issa var mkt nöjd och sa att det finns så mkt kvaliteer i denna häst! 😊 Med tanke på vad lite de tränat i vinter men ändå gjort det bästa av situationen, så blir jag alldeles varm i hjärtat när jag ser de två tillsammans . 

(null)
Bild från före jul

Målet är att starta Msv c i maj ( om det blir ngt) och Mirre har varit lite tveksam om han är färdig för det, men efter igår är hon inte det. Tanken är att göra årsdebut i slutet av april i ngn lättare klass, så ska de nog vara redo för Msv c sen i maj. 

Tyvärr har jag varken bild eller film från träningen, då jag alltid glömmer bort det. Jag filmade dock med Mirres telefon, så på hennes Insta: @mpdressage finns det klipp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0