Issa träning

Mirre och Janne har varit iväg och tränat för Issa igen och jag fick följa med.😁

Fokus nu med Janne, är att rida honom rund och låg i formen, då han gärna vill trycka upp nacken och släppa i ryggen, ffa på tävling. Så, det måste sitta till 110% hemma. 

Som vanligt fick de många bra verktyg och övningar av Issa. De jobbade på med rakriktning och att få Janne kvickare i sina bakben. 

Jag tycker det är jätte intressant att vara med och se och höra vad Issa säger, nu när jag rider Janne själv ibland. Det bästa är att det jag ser och vad hon säger, stämmer överens med min känsla när jag rider honom. Jag kan även ta med mig detta när jag rider själv och det gjorde jag idag. 

Idag jobbade jag med skänkelvikningar i galopp, både på volt och efter spåret. Sluta tänk på volten och tempoväxlingar i galopp. Väldigt nyttiga övningar, då det märks att han har lite jobbigt med detta. Han vill gärna tappa rundheten, men Janne är så himla positiv att jobba med. Han blir aldrig sur och grinig och försöker alltid sitt bästa. 

Är så tacksam att jag får rida Mirres fina häst! ❤️

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0