Påsk

Endel av påskhelgen har redan gått och det är skönt att vara ledig några dagar. Vädret har väl inte varit på topp, men vi har ändå varit ute och grejat en hel del😊. 

Jag har haft förmånen att rida Janne både igår och idag. Det är sååå himla roligt att jobba med denna häst. I fredags tömkörde Mirre när det blåste ganska mkt och Janne hade verkligen vårfeeling då. Hej och hå vad glad han va! 😝 Nu när jag har ridit har han varit lugn, som tur är. 

Vi jobbar på att få honom lite kvickare och känsligare för sidförande skänkel, så att jag mer kan forma honom för inner skänkel samtidigt som jag har stöd på yttertygeln. Han börjar verkligen bli fin i det jobbet nu och då ger han efter så fint och bär sig själv. 

Jobbar mkt med rakriktningen, att kunna rida rakt fram och ställa, böja till höger och vänster. Inte helt lätt! 

Idag kändes han så fin att jag kunde vända några språng i en arbetspiruett. Han gör det så bra. Janne är en häst som har lätt för det svåra och tvärtom, men när grunderna sitter då blir inte rörelserna svår heller.  Idag gjorde han fina öppnor och slutor också. 

(null)

(null)


Sune är tuffsig i pälsen men hullet är iaf bra nu, även om han är omusklad. Snart ska vi kolla tänderna igen. 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0