Det funkade!

Vet inte vad som varit fel, men jag har inte kunnat publicera inlĂ€ggen. Nu verkar det funka! 😁

Vad har hÀnt sedan sist dÄ?
Ja, Mirre trĂ€nar pĂ„ med Janne. Issa kommer till Ånge nu, en gĂ„ng imĂ„naden, sĂ„det Ă€r ju toppen. 

Vi vĂ€ntar pĂ„ att hovslagaren ska sko om Janne ( han har tappat tvĂ„ skor), men det har varit sĂ„ kallt sĂ„ vi har fĂ„tt skjuta pĂ„ det. Hoppas till veckan.... hatar kyla!! Sen ska vi skotta ridbanan sĂ„ att det gĂ„r att rida ordentligt dĂ€r. 

Sune dĂ„? Ja, ni som följer mig pĂ„ Instagram har sĂ€kert sett vad som hĂ€nt. Sune blev halt i söndags och vi trodde pĂ„ hovböld eller i vĂ€rsta fall en fraktur i hoven.  Som tur va, sĂ„ satt det en liten pinne ca 1,5-2 cm i strĂ„len ( spetsen). ❀Tack och lov! 

PĂ„ kliniken skar hovslagaren upp sĂ„ att han kunde se hela ingĂ„ngen och allt var kom ut. Vi tog Ă€ven en röntgen bild, inget skadat! Ordentlig rengöring och gipsad hov blev resultatet. 

(null)

(null)

Nu Ă€r det boxvila som gĂ€ller och Ă„terbesök pĂ„ tisdag. Kunde ta en mĂ„nad sa hovslagaren tills det va lĂ€kt! Hoppas nu han klarar sĂ„ lĂ€nge pĂ„ box. Är mest orolig för kolikrisken, men det kan gĂ„ bra ocksĂ„! Det Ă€r sĂ„ klart jĂ€tte viktigt att inga bakterier kommer in nu i hoven! 

Sune Ă€r inte sĂ„ jĂ€tte nöjd. Jag hör hur han stĂ„r och skrapar med hoven, men förhoppningsvis ger han sig. Det Ă€r ju första dagen. 😊 
Janne Ă€r frustrerad över att Sune stĂ„r inne och springer i hagen. Stackars Majsan blir jagad ibland. Han ger sig vĂ€l ocksĂ„ till slut. Han springer ju inte hela tiden, men fĂ„r nĂ„ tokryck ibland. 😂

Nu hoppas jag att publiceringen funkar framöver. Denna blogg Ă€r ju som en dagbok ocksĂ„ för mig. SĂ„ kul att kunna gĂ„ tillbaka och lĂ€sa. 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0