Härlig ledig dag

Plusgrader och växlande med sol och moln, känns helt O.K på en ledig dag. 

Har ridit Janne idag igen, alltid lika roligt. 

Jag jobbade ganska mkt med galoppen idag. Red öppnor och slutor, samt mkt tempoväxlingar och övergångar till skritt innanför spåret. Här ville han bli lite stark emellanåt och trycka upp nacken, så jag fick jobba lite med det. Han kämpar på så bra och gör sitt bästa hela tiden. 

Avslutade med lite trav, där jag växlade mellan långsam trav och fram i mellantrav där jag petade på honom med spöt i övergången framåt. Lite slingrigt blev det men han var duktig och jag fick några steg där han längde och inte bara sprang fortare. 

Efteråt fick han gå ut utan täcke. Det tyckte han om för det kliar mkt i pälsen nu. 

(null)

På lördag ska Mirre träna med honom för Issa igen. Blir kul att se! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0