Issa träning

Igår var det dax för Issa träning igen. Alltid lika roligt, även om jag bara tittar på. 😁

Efter sista träningen så blev det blankis på ridbanan och skare på ängen. Inte de bästa förutsättningarna direkt. Mirre försöker att göra det bästa av situationen och ändå hålla igång Janne med tömkörning.  Sista veckan nu innan träningen har hon ändå kunnat rida, men känslan har inte varit på topp. Inte så konstigt så klart. 

Janne har varit lite svår att få igenom eftergiften på höger sidan. Han har blivit stark i höger tygel. Även om Mirre vet att hon inte ska dra idén tygel han blir stark i, så är det lätt att det är just det man gör. När det egentligen är att han inte tar stöd på yttertygeln ( vänster) och att han inte ger efter i kroppen för höger skänkel. Alltså, innerskänkel-ytter tygel. Jätte enkelt! 😝

Med bra hjälp och guidning av Issa fick de till det riktigt bra och Mirre fick en mkt bättre känsla. 

Nu hoppas vi att ridbanan hemma fortsätter vara ridbar, så att de kan träna på. De har nu även lite övningar att jobba vidare med. 

Även om jag inte tränar själv så tycker jag det är så himla intressant och lärorikt att titta och lyssna när Mirre tränar. Jag tycker om att nörda ner mig i grundorsaken till eventuella svårigheter man har och Issa är lika dan. 

(null)
Dagen till ära Rockade de sockor ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0